DOA DIBACA SETIAP HARI

"Ya Allah, Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

"Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikannya adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu,
kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.

Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.

Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh."

Beautiful People

15 December 2010

Pengalaman Bercuti ke Jakarta – Bandung | Day 3

Baca ---> Pengalaman Bercuti ke Jakarta - Bandung | Day 1
Baca ---> Pengalaman Bercuti ke Jakarta - Bandung | Day 2

Ok… dah masuk hari yang ketiga dah… Alhamdulillah…. Pagi ni Sheila dikejutkan dengan alunan bacaan ayat suci Al-Quran seawal jam 3.15am (4.15am waktu Malaysia) dari masjid yang terletak di perkarangan Daarul Tauhiid ni… nak mandi-manda seawal itu memang le tak sanggup… suhunya sejuk sangat…. tak ada kipas/air-cond juga ye dalam bilik ni… Agenda hari ke-3 nak melawat Kawah Putih dan Pasar Baru sahaja… oh! tapi kena singgah di Kawani untuk membeli beg yang tertangguh semalam tu…


Maybank Indonesia

Sebelum ke Kawah Putih, kami singgah di bank Maybank, cawangan Indonesia di Dago…. nak buat apa??? hahaha… duit tak cukup, harus dikeluarkan lagi… tapi ada masalah le pulak… Sheila tak aktifkan kad ATM untuk kegunaan antarabangsa. Buat laporan di Maybank Dago, minta tolong pihak Maybank Dago menghubungi customer service Maybank di Malaysia. Disebabkan Dago cawangan kecil, jadinya kena pergi ke Riau pulak… pergi cawangan Riau. Jarak Dago dengan Riau tu dekat aje… 10 minit lebih kurang. Dipendekkan cerita, dapat le Sheila keluarkan duit dari Maybank tu… Terima kasih kepada pihak-pihak yang terlibat.

Dah dapat duit… lalalalalala… hati menyanyi riang. Yuk kita ke Kawah Putih (tempat pengambaran filem My Heart).. Untuk sampai ke Kawah Putih mengambil masa kira-kira 2 jam jugak le… bila dah nak sampai tu, kita akan melalui kawasan sawah padi yang saujana mata memandang. Lepas tu kita akan mula melalui lereng bukit… pun cantik sangat pemandangannya… boleh nampak sawah di kiri dan kanan jalan, serta kawasan penanaman sayur-sayuran dan buah-buahan…

Kawah Putih


Kawah Putih ni terletak di dalam kawasan Ciwidey. Nak masuk ke Kawah Putih pun kena bayar… suhu di atas adalah sekitar 10 darjah Celcius… sejuk… elok bawa sweater atau pakai baju tebal-tebal sikit. Kawah Putih ni sungguh cantik… airnya berwarna biru kehijauan… mungkin akibat daripada tindakbalas kimia. Kehadiran bau sulfur (belerang) yang sangat pekat dan amat menyesakkan nafas menyebabkan Sheila tak ingin lama berada di sana…

Tapi bergambar di sini amat cantik… ada juga le penjaja yang mengambil gambar instant pada bayaran Rp.10,000 sekeping…. ok le tu… kadar yang amat berpatutan… dah puas bergambar, berposing sakan… Kawah Putih pun kami tinggalkan dengan seribu kenangan manis….

Pasar Baru


Dari Kawah Putih, kami langsung sahaja ke Pasar Baru… syurga membeli belah bagi ibu-ibu… yang bapak-bapak bisa menunggu di kerusi empuk yang disediakan di dalam premis… Kami sampai ke Pasar Baru dah pukul 3.30pm… TIDAKKKK!!!! Pasar Baru tutup pukul 5.30pm.. mana sempat nak menjelajah ke seluruh tingkat..

Tapi kali ni ambil yang penting-penting aje… beli beg sekolah anak-anak. Lepas tu untuk mama diorang ni ha… pergi beli kain… huaaa… tak sempat nak borong banyak-banyak… ambik yang mana dan aje… Sheila le orang yang last keluar dari Pasar Baru tu… Dah tu untuk mak mertua tak dapat beli… huhuhuhu sampai ke sudah tak dapat sebab semua kedai memang dah tutup…

Dalam pasar Baru memang le tak ada bergambar-bergambar ni… sebabnya bateri kamera dah “kong”… Lepas ke Pasar Baru, sekali lagi kami ke Kawani, nak ambil beg yang semalam tak jadi beli tu…. akhirnya ambil juga beg Deuter 45+10 liter… silap haribulan bini pun muat nak boh dalam beg tu… hihihi…

Puri Larasati



Kami menginap di Hotel Puri Larasati untuk malam ke-3… fuhh… 3 malam 3 hotel. Harga menginap di sini Rp.295,000 satu malam…. standard room. View bilik dan view hotel cantik tapi servis tak berapa best…. jadi Sheila tak syorkan ke sini…. malamnya kami cik suami yang mengemas…. bininya dah terbongkang… penat shopping… hihihihi…

Esoknya nak berangkat pulang ke Malaysia…. sekejapnya dah nak balik….
---> ok.. nanti sambung lagi… stay tune

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT SELLING ITEMS